بسته مطالعاتی سرآغاز (جلد دوم)

folder_openآثار, کتاب و منشورات, محصولات, مکتوبات
commentبدون دیدگاه

در سال های اخیر جمعیت حاضر در مراسم پیاده روی اربعین در عراق در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات مسالمت آمیز جهان قرار گرفته است. در این سالها بحث کاروان و موکب های خدمات رسانی اربعین بسیار داغ بوده و از طرفی توسعه خدمات به زائران را موجب شده است؛ اما لزوم هدایت این موکب ها و خادمان در جهت صحیح و موازی با موازین علمی و مکتبی حادثه اربعین از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

با توجه به گسترش فعالیت های سخت افزاری اربعین الگوی مفهومی پیاده روی اربعین از نگاه مقام معظم رهبری نقشه جامع جهت استفاده حداکثری از ظرفیت پیاده روی عظیم اربعین است و معظم له برای پیاده روی اربعین ۵ مأموریت اصلی را تعیین نموده اند که عبارتند از وحدت، احیای حادثه کربلا، مبارزه حق علیه باطل، حادثه پیاده روی اربعین و الگوسازی که هر کدام در یک جلد گرد آوری شده است.

در جلد دوم این مجموعه، تحت عنوان وحدت به اولین مأموریت از مباحث مذکور پرداخته شده است.

تمام رفت و آمدها و گفت و شنود ها همچنین تبادل فرهنگی ها سبب شکل گیری وحدتی عمیق در میان مسلمانان شده است. چنانچه یک ماموریت جدی و مهم ایشان هم بحث وحدت است و آنچه از اربعین انتظار داریم تقویت وحدت میان مردم است و باید این وحدت را میان دو ملت تقویت کنیم هر چند مثال های آن را این روزه همه می بینند که چگونه ایرانی ها به کشور عراق وارد می شوند و در خانه های عراقی ها مهمان می شوند و آنها هم با جان و دل مشغول پذیرایی می شوند. همین تعامل برعکس هم اتفاق افتاده وعراقی هایی که به ایران می آمدند در خانه و کاشانه زائران ایرانی در ایام اربعین که مهمان عراقی ها بودند مهمان می شدند و باید گفت تعاملات و بافت ویژه ای به لحاظ فرهنگی و قرابت میان دو ملت ایران و عراق ایجاد شده که از مهمترین عواملش هم همین جریان پیاده روی اربعین بوده و از همین جا کلیدش خورده است .

دشمنان سعی دارند با تفرقه ایجاد کردن منافع خود را پیش ببرند . می توان از این منظر نگاه کرد که چرا دارند این کار را می کنند؟ آنها به دنبال کسب نتایج حاصل از شبهه و تفرقه در میان مسلمانان هستند چون جریان دارد از خاستگاه سیدالشهدا(ع) بلند می شود و هر چقدر بتوانند این زیر بنا را مورد هجمه قرار دهند یقینا می توانند در اتفاق های بعدی و رسیدن به اهداف شوم خود موفق شوند ولی قطعا چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

برچسب‌ها: , , , , ,

مطالب مرتبط

سخنرانی آستان حضرت معصومه س

کلیپ کوتاه “هم سر نوشتیم” – گزیده ای از سخنان رهبر انقلاب در رابطه با خانواده

مراسم هفتگی محفل خدام الحسین علیه‌السلام و جشن میلاد سرداران کربلا

کتاب ” قالب شناسی تربیتی”

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست