دبیرخانه دائمی مطالبات تشکل های مردمی تشکیل می شود

folder_openاخبار
commentبدون دیدگاه
حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان دبیر همایش ملی «هوای نو» در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص این همایش گفت: همایش «هوای نو» نخستین همایشی که تشکل‌های شاخص مردمی را از سراسر کشور جمع کرده است.
وی با بیان ضرورت برپایی این همایش گفت: بعد از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد فعالیت‌های شاخص و ویژه‌ای در تحقق اهداف این بیانیه نبودیم. متوجه شدیم بسیاری از مطالبات بر روی زمین مانده است. برای حل این مشکل، مثل همیشه مجموعه‌های مردم نهادی که حکومتی و دولتی نبوده و به جایی وابسته نیستند را وارد عرصه کردیم.
وی ادامه داد: این مجموعه‌ها با سرمایه خودشان و با اخلاص به میدان می‌آیند دقیقاً فضایی که در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شاهدش بودیم. امروزه نیز در بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و مناسبت‌هایی ویژه که فرهنگ ساز و تمدن ساز است مانند محرم و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های مجموعه‌های مردم نهاد راهگشا بوده است.
دبیر همایش «هوای نو» افزود: در راستای این همایش جریان مطالبه گری را راه اندازی کردیم تا برای مطالبه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی اقداماتی صورت گیرد. بر همین اساس بر اساس هفتاد معیار شاخص‌ترین مجموعه‌های مردمی بررسی و انتخاب شده و در نهایت ۶۰ تشکل به این همایش دعوت شدند. مسئولینی از سران قوا جهت پیگیری و طرح مشکلات و مسائل تشکل‌های مردمی دعوت کردیم که رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش شرکت کرد.
صادقی افزود: همچنین افراد دیگری که در فرهنگ کلان کشور مؤثر بوده نیز به همایش دعوت شدند. این همایش در سه روز تدارک دیده شد که روز اول پیش برنامه بود و در آن فعالیت‌های شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و دو روز بعد نیز با حضور افراد شاخصی به طرح مسائل تشکل‌های مردمی پرداخته شد.
وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی گفت: بنا داریم دبیرخانه دائمی تشکیل دهیم و تنها با برگزاری همایش به این مقوله نپردازیم. باید مطالبه و تلاشی مستمر را در این عرصه شاهد باشیم، دبیرخانه باید دائمی باشد تا مطالباتی که در این سه روز لیست شده و در نامه‌هایی به امضای تمام مسئولین تشکل‌های برتر رسیده پیگیری شود.
دبیر همایش ملی هوای نو در پایان گفت: در این همایش سعی کردیم با شخصیت و فردیت تشکل‌ها مواجه نشویم و به وسیله وضع قوانینی در سیاست‌های کلان تأثیر بگذاریم. بنای ما این است که مجموعه‌های مردمی فعالیت اختصاصی خودشان را انجام دهند و پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی باشند تا مجموعه‌های سازمانی و دولتی را نیز به تحرک وادار نمایند.
برچسب‌ها: , ,

مطالب مرتبط

تیزر معرفی دوره آفلاین مدیریت راهبردی فردی

کتاب “موضوع شناسی تربیتی” به قلم سید محمد صادقی آرمان منتشر شد

کلیپ تولیدی با موضوع “روزه و کرونا”

مراسم هفتگی محفل خدام الحسین علیه‌السلام و جشن میلاد سرداران کربلا

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست