تربیت «تدریجی»در مقابل تربیت «تسریعی»

folder_openبسته آموزشی
commentبدون دیدگاه

برای تسریع در نیل به نتیجه ی مطلوب،آهسته حرکت کنید «اگوست کنت»

معنای تسریع فرود یا آهنگ سریع تر از آهنگ تحول طبیعی که در جوامع صنعتی شده به منظور درون سازی زود رس انتزاع های لازم برای فعالیت های جاری به کودکان تحمیل می کنند.مانند مفاهیم مکانی و غیره.

دوره ی کودکی در انسان بسیار طولانی تر از انواع حیوانات پست تر است و آیا چه حکمتی در این تانی و تامل و تاخیر نهفته است؟

افراط در سرعت همان قدر زیان بخش است که کندی بیش از حد.

تقریبا همه ی معایب بدنی و روانی زاییده یک علت هستن.این علت این است که می خواهیم پیش از وقت کودکان را به صورت انسان بالغ در آوریم.

غالبا نگرانی و تشویش اصلی اولیا و معلمان در دوران تحصیلی این است که دانش اموزان به هر قیمتی شده در دروس خود نمره عالی کسب کنند.غافل از آن که یادگیری و پیشرفت تدریجی کودک در غالب فعالیت های طبیعی خود،چه بسا عامل مهم تری در تحول ارتقای ساخت های ذهنی و تنظیم عواطف و احساسات او داشته باشد.فعالیت هایی چون بازی،تاملات گروهی،فعالیت های هنری و سرگرمی های خود انگیخته که به ظاهر از نظر ما فعالیت های بیهوده و اتلاف کننده ی اوقات مفید محسوب می شوند،می تواند نقش بنیادی در پیشرفت ساخت های شناختی و ایجاد مهارت های اجتماعی و سازگاری های بین فردی و نیز ارتقای مراحل هوش داشته باشد .این سرعت اولیه و تشدید آهنگ رشد منجر به تاخیر و تعویق قابل ملاحظه در مراحل بعدی رشد می گردد.

شاید یک هماهنگی مشترک بین توانایی و قابلیت آزمودنی از یک سو و امکانات مناسب آموزشی از سوی دیگر،میزان سرعت را تعیین می کند.هر کس به اساس تفاوت های فردی ،تجربیات قبلی،انگیزه های درونی و غنای محیطی،سرعت مناسبی را می طلبد.

مبادا کودکان قادر به خواندن باشند اما نتوانند درک کنند،و یا بتوانند از عهده ی تمامی امتحانات ریاضی و علوم و امثال آن برآیند ولی قادر به درک واقعی آن ها نباشند.

برچسب‌ها: , ,

مطالب مرتبط

مراسم احیای شبهای قدر

متن سخنرانی امام کاظم ع

متن سخنرانی روایاتی از امام جواد ع

دوره آفلاین “مدیریت راهبردی فردی”

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست